Buldoexcavator
Buldoexcavatorul
Buldoexcavatorul este poate cel mai folosit si cel mai eficient echipament din gama utilajelor pentru constructii.
Buldoexcavatoarele sunt utilaje universale, pot fi utilizate aproape la orice tip de lucrare din domeniul constructiilor. Ca si pret, buldoexcavatoarele sunt printre cele mai ieftine utilaje de pe piata. Au si un dezavantaj: nu ofera randamentul necesar pentru lucrarile mari, ce presupun saparea si transportul unor cantitati mari de pamant, punctual neputand concura excavatoarele, incarcatoarele sau alte utilaje specializate.
Aceste buldoexcavatoare sunt echipate cu motoare de la cei mai renumiti producatori: Caterpillar Inc., Cummins Inc., Detroit Diesel, Deutz AG, Doosan Engine, Hatz, Iveco, John Deere, Komatsu, Cummins Engine, Kubota, Lombardini, MAN Diesel & Turbo, Mercedes-Benz, MTU Friedrichshafen, Perkins Engines, Volvo, Yanmar etc
Cei care au de vanzare un buldoexcavator il recomanda santierelor pentru multifunctionalitatea, usurinta in manevrabilitate precum si dimensiunile acestuia.
Printre caracteristicile acestor buldoexcavatoare putem enumera:
- viteza de lucru mare
- raza de virare mica
- adancime mare de excavare
- extinderea pe lungimi mari a bratului
- ridicarea cupei la inaltimi mari
Marii producatori acorda o atentie deosebita acestor masini complexe, care trebuie sa combine abilitatile a doua utilaje diferite, cel putin. Din acest motiv, putem intalni la unii producatori, precum englezii de la JCB, o concentrare deosebita pe buldoexcavatoare, acestia oferind nu mai putin de patru clase diferite, de la cel mai mic model, 1CX cu o masa proprie de 3.380 kg si motor de 50 CP pana la gama grea 4CX cu masa de 8.586 kg si motor de 109 CP. Insa cel mai vandut model ramane JCB 3CX
Dar piata demonstreaza o inclinatie spre buldoexcavatoarele cu mase in jurul a 8.000 kg si puteri pana la 100 CP, acestea fiind cele mai solicitate. Din acest motiv, japonezii de la Komatsu au o oferta diversificata pentru acest tip de utilaje, dar nu din punctul de vedere al gabaritului si puterii, fiind orientate spre aplicatii dintre cele mai diverse, de exemplu modelul WB93R-5 fiind unul clasic, cu roti de dimensiuni diferite si cadru rigid, pe cand modelul WB93S-5, mai greu cu 500 kg are toate rotile motoare si directoare, oferind performante deosebite in cadrul terenurilor de lucru cele mai dificile, precum dealuri de pamant proaspat sapat sau terenuri mlastinoase, beneficiind si de o raza de virare extrem de mica.
CASE este considerat un producator de traditie, primele utilaje, precum autogrederele fiind realizate inca din anul 1912. De altfel, isi atribuie si paternitatea buldoexcavatorului, considerand ca in anul 1957 a produs primul model de buldoexcavator din lume, cu indicativul 320.
In general, discutiile despre cine a produs primul utilaj de acest tip sunt foarte aprinse, deoarece inca de cand au fost utilizate tractoarele in agricultura, acestea au primit diferite echipamente mai mult sau mai putin rudimentare, pentru a indeplini si alte sarcini, precum ridicarea unor greutati sau saparea unor gropi. Ca si alti mari producatori CASE a fost unul din promotorii acestor utilaje pe intreg mapamondul, fiind primul care a introdus sisteme de control si deplasare precum RideControl sau Powershift.
TEREX a preferat sa achizitioneze unul dintre cei mai respectati producatori britanici de utilaje, Massey-Fergusson, cu o experienta in domeniul buldoexcavatoarelor ce incepe in anul 1953. In prezent, modelul de buldoexcavator TEREX TLB 890, este construit pentru a oferi in primul rand putere, lucru confirmat de faptul ca are cel mai mare convertor de cuplu, cu raport 3,01:1.
Arhitectura bratului, curbat inauntru, este specifica TEREX. De asemenea, o alegere interesanta in cazul sistemului de pompare cu debit variabil, TEREX preferand doua pompe hidraulice cu roti dintate ce lucreaza in paralel. Trebuie spus ca optional se poate monta si clasica pompa cu pistoane axiale si debit variabil.
Volvo este unul dintre producatorii traditionali de utilaje, destul de conservatori in ceea ce priveste dezvoltarea a noi generatii de utilaje, cel putin in ceea ce priveste buldoexcavatoarele, seria BL fiind cunoscuta de multi ani in Romania. Lansarea de curand a noilor serii de buldoexcavatoare BL61B si BL71B, care au majoritatea elementelor importante, precum motor, cutie de viteze sau punti proiectate in-house a reprezentat un moment important in istoria sa.
De remarcat oferta constructorului suedez de accesorii, numarul mare al acestora oferind utilizatorului posibilitatea de a folosi cu succes un singur utilaj pentru zeci de aplicatii diferite.
Un alt producator care doreste controlul complet asupra liniei de productie este CATERPILLAR. Cele opt specificatii prezentate pe site-ul sau demonstreaza in primul rand capacitatea deosebita de a aduce mereu noi imbunatatiri si inventii, inglobate rapid in produsele sale. Desi diferenta de masa sau putere a motorului este mica intre cele opt oferte, este greu sa te orientezi fara sfatul unui specialist printre prezentarile detaliate oferite, acestea acoperind o serie larga de activitati specifice.
New Holland este orientat mai mult ca niciodata pe dezvoltarea de noi tehnologii, sprijinul producatorului de motoare FPT, ambele marci facand parte din acelasi grup, fiind esential. Noile game de buldoexcavatoare au motoare de ultima generatie, care ofera un consum mic de combustibil si caracteristici tehnice foarte bune.
Acestea au avantajul de a nu solicita combustibil de o calitate deosebita, oferind un cel mai mare cuplu la clasa lor. Desi FTP Iveco a dezvoltat de-a lungul anilor supraalimentarea cu ajutorul turbosuflantei cu geometrie variabila, iata ca noua generatie de utilaje de la New Holland a ales solutia de alimentare cu supapa electronica Waste-Gate, scopul fiind acela de a reduce cheltuielile de productie si a creste fiabilitatea.
Ca si in cazul altor tipuri de masini actionate cu motoare termice, utilajele au suferit in ultimii ani transformari remarcabile din punctul de vedere al arhitecturii interioare, dar si al performantelor furnizate.
Desi criza economica si caderea vanzarilor de utilaje in Europa sau America de Nord ar parea, la o prima vedere, motorul care impinge producatorii la realizarea unor masini fiabile cu consum redus, in realitate noile norme de poluare au avut rolul determinant in dezvoltarea noilor tehnologii inglobate in actualele utilaje pentru constructii. Sumele mari de bani investite de toti producatorii in noile tehnologii mai putin poluante au dus la dezvoltarea unor generatii noi de utilaje.
Motoarele Tier 4i /Stage IIIB au adus cu ele necesitatea unui control strict al amestecului comburant dar si al arderii, gazele evacuate suferind mai multe etape de tratare pana la evacuarea finala. Astfel, motoarele au ajuns sa detina o cota mai importanta ca niciodata din pretul final al utilajului, orice reducere a costului de productie aducand utilajul mai aproape de pretul variantelor mai vechi constructive.
De asemenea, motoarele in functie de marimea lor au primit si solutii distincte constructive, astfel cele cu puteri mai mici permit diferite inovatii care sa simplifice arhitectura si sa creasca durata de viata. Un exemplu: JCB are deja motoare fara filtru final, care presupune un cost suplimentar, aceasta tendinta fiind urmata si de alti producatori traditionali, precum Deutz.
Komatsu, chiar daca a obtinut reduceri notabile ale consumului datorita noii generatii de motoare a dezvoltat permanent sistemul Komtrax de control prin satelit al activitatii utilajelor. In prezent, acest sistem este capabil sa furnizeze informatii despre modul de lucru al operatorului, oferind un sprijin real in utilizarea economica a utilajului, cu costuri si consumuri minime.
Operatorul este mereu in centrul atentiei proiectantilor, noile utilaje fiind deosebit de complexe, dar si usor de operat, cu conditia ca operatorul sa fie permanent dedicat activitatii sale. Marirea cabinelor, sisteme de comanda cu joystick, vedere panoramica, modificarea designului bratului pentru a oferi o vizibilitate mai buna, sunt numai cateva elemente care pot fi intalnite la noile generatii de buldoexcavatoare.
De asemenea, capacitatea pompei de a detecta exact debitul necesar in sistemul hidraulic, prin sistemul Loadsensing reprezinta deja un standard, in prezent constructorii dorind sa ajunga la varianta ideala in care motorul va functiona, la comanda pompei, numai atunci cand este necesar, si numai la parametrii minimi suficienti sa puna in functiune un anumit mecanism. Clasicele pompe cu roti dintate, garantate pe viata au fost inlocuite cu cele cu debit variabil, cu pistoane radiale de obicei, pentru a reduce consumul de combustibil.
In acest context ultra-hight tech, service-ul profesional devine esential pentru a garanta buna functionare a unui buldoexcavator, productivitatea acestuia depinzand nu numai de calitatile sale tehnic-profesionale, dar si de promptitudinea si pregatirea echipelor tehnice de interventie.
UTILAJE SECOND – HAND IN CARE PUTETI AVEA INCREDERE – BAUMASCHINEN TOMI SRL, partenerul dumneavoastra ce se angajeaza sa va gaseasca utilajul pe care il cautati oferindu-va conditii sigure de achizitie. Nu ezitati sa ne consultati.
Contacteaza-ne
Vrei sa afli mai multe despre utilajele noastre sau vrei sa faci o comanda? Compleaza formularul de mai jos si iti vom raspunde in cel mai scurt timp.
[contact-form-7 id=”2484″ title=”Date Personale”]